Dagen efter.

Har gått skapligt..
Operationen gick bra för mig men efter va inte lika roligt..
Kom dit kl 07.00 igår och fick byta om och sen kom läkaren och rita på magen sen ta en massa tabletter och sen gå till operations sängen. Älskade bubben fick följa med mig in och hålla mig i handen tills jag hade somnat..

Dom hade bett mig och tänka på något fint så jag skulle drömma fina drömmar under tiden och de kommer jag igår att dom sa till mig men bubben sa att jag hade sagt att jag skulle tänka på min dotter <3 Måste pratata i nattmössan där nästan och då talar man ju sanning..

Sen vaknar jag upp i uppvakningasrummet, operationen tog ca 2 timmar då..
Men va så borta att sov bort 2 timmar och sen börja jag vakna till liv, frågade efter min sambo och skulle flyttas till rummet där han va.. Skulle upp och gå till toa men fick åka stolen dit.. Sen mådde jag inte bra så fick mer smärtstillande och syrgas och stanna kvar på uppvaket, då bad jag dom hämta Fredrik dit för han hade börjat bli orolig när dom inte informerar han om hur de har gått eller nånting..
Fick va på uppvaket till kl 16.00 ungefär iaf innan jag flyttades..

Sen kom läkaren och kolla hur de va och skulle också ta sprutor i 5 dagar nu efter operation för förebygga mot blodpropp som man hade pytte liten chans till.. Tog första sprutan ikväll själv, usch gilla jag inte alls..

Vi åkte hem efter 18.00 nån gång och tog vörktablett som jag fick med mig hem men värken släppte inte och på natten vid halv 1 så tyckte jag de va bättre och kolla upp.. Ringde 1177 och dom tyckte att om jag tycker smärtan är jobbig och inte hanterbar så skulle jag åka in för de kunde va någon komplikation efter operationen..

Sen så ringde Fredrik 112 och skulle beställa en ambulans åt mig och dom ville prata själva me mig och då koppla han mig till en sköterska för hon skulle bedömma om jag skulle ha ambulans, men idiot fan sa rakt ut att man har ont efter operation och jag inte är i behov av vård..

Så vi fick börja klä på snuttan och åka själva in och fick en spruta på magen som innehöll morfin och smörtan släppte nästan direkt och vart yr i skallen som bara den.
Dom tyckte de va lustigt också för hade en smärta som jag inte skulle ha efter en operation..

Men skönt att jag kunde sova lite iaf och under dagen har jag med vilat i soffan..
Får ont imellanåt från gallan upp mot högra axeln och de kunde man tydligen få fast de obbigt för lite svårt andas då men men, hoppas de är bättre imorn..

Nu ska jag fortsätta kolla på tv me bubben, lill snuttan snarkar här i soffan <3

Älskar er mina änglar <3


Kommentarer
Postat av: jenna

vad bra att de gick bra tillslut, men jobbigt att du måste gå o ha ont så länge... hoppas de går över snart, tänker på dig iaf gumman<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0